Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Sjukskrivningen

Av Lindisen - 7 maj 2007 16:44

Var till läkaren på PrimaLiv i Danderyd idag. Fick träffa en supertrevlig, kunnig och förstående läkare. Känndes skönt att bli tagen på allvar. Han sjukskrev mig på 75% tom den 8/6, då ska jag tillbaka och förmodligen få på 100% till bf. Känns helt okej.

Kommer att jobba onsdag förmiddag och torsdag eftermiddag fem timmar per gång. Han tyckte det va bra för mig att jobba lite så man behåller den sociala kontakten lite och inte blir utanför arbetsmarknaden allt för länge. Tycker det känns bra.

Han frågade sig själv hur dom ska göra med epiduralbedövningen vid förlossningen när han såg min tatuering i svanken. "ja ja vi får sätta den högre upp helt enkelt" sa han och ryckte lite på axlarna.

Jag som intalat mig själv med att jag nog inte behöver den där j-a sprutan... han sa att man inte brukar tveka så mycket när man väl ligger där och ska föda, då kommer jag längta efter den. Ja nu är man ju sådär superlugn inför förlossningen... eller inte!

Men läkaren tyckte inte jag var så långt gången... alltså det är ju typ bara tolv veckor kvar ju!!! Är i vecka 28, och normalt går man ju 40 veckor... avrundar man lite så är det bara 10 veckor kvar!

På han lät det som jag nyss hade plussat...

Ja ja ska stå ut med mina två dagar i veckan nu, kan ju vara helt okej, sedan blir det väl på 100% sista tiden.

 
 
Bara Caroline m. Manne på besök igen :)

Bara Caroline m. Manne på besök igen :)

8 maj 2007 09:18

Jag håller med din läkare om när det är dags för spruta :)Jag hade mest lustgas, men var inställd på epidural. Kan verkligen rekommendera den, helt underbar!!! Från att bara kunna ligga å oja mig igenom värkarna till att kunna upp å GÅ i korridoren ett par svängar! Å du har visst gått långt, hallå, långt över halvtid ju :)

http://mannis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lindisen

8 maj 2007 14:02

ja men eller hur, jag ÄR långt gången! Läkaren måste tänkt på något annat när han snacka om att jag inte gått så långt i min graviditet!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindisen - 2 december 2008 18:23

www.lindisen81.blogspot.com

Av Lindisen - 31 januari 2008 09:42

vill ni läsa om mig, min dotter och en massa annat så kika in här; www.lindisen81.blogspot.com...

Av Lindisen - 6 juli 2007 14:45

www.lindisen81.blogspot.com  www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lin...

Av Lindisen - 9 juni 2007 08:58

  www.lindisen81.blogspot.com   välkommen dit!!! 

Av Lindisen - 6 juni 2007 07:10

  Här kommer jag att husera med min nya fina blogg;   http://www.lindisen81.blogspot.com/   http://www.lindisen81.blogspot.com/   välkommen dit, än så länge lite under uppbyggnad, men tanken är att ni där ska få följa mig, Johan och bebis samt få ta ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards