Alla inlägg den 24 april 2007

Av Lindisen - 24 april 2007 14:30

Min graviditet - BF Lör 28 jul 2007
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 24 apr 2007
  Din graviditet startade Sön 22 okt 2006
  Din menscykel är ca 28 dagar
  Du blev gravid ungefär Sön 5 nov 2006 (ägglossningen)
 
  Du har gått 184 fulla dagar av 280
  Du är i vecka 27
  Du har gått 26 fulla veckor och 2 fulla dagar (v26+2)
  Du är i 6:e kalendermånaden
  Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
  Du är i trimester två
  Du har 96 dagar kvar till förlossning

källa; www.familjeliv.se


Tiden går ju så otroligt snabbt! Har kommit till perioden då man ska börja fundera på förlossningen och allt som händer efteråt. Funderar på smärtlindringen, wääääää vill inte ha epidural, men det kanske är den bästa metoden... Livrädd för sprutor och vill inte att någon ska in och gräva mellan mina kotor och nerver i ryggen med en lååång spruta... *ryser*

Sedan är det miljoner andra saker att tänka på nu med. Den ständiga försäkribgskassan såklart, ammning, BEBISEN, sig själv, förhållandet, hemmet.... ja det är mycket. Men antar att man vänjer sig efter ett tag och "lär" sig städa, duscha och laga mat samtidigt som man tänker på alla papper till fk, ammningen och allt som har med bebisen att göra.


Igår kom Johan hem med en påse chokladpraliner till mig, hi hi. Han vet verkligen hur en gravid kvinna ska tas (NÄSTAN alltid!!) Favoriten var den med mörk choklad med jordgubbsgrejs inuti! Och den med kaffesmak!


Ikväll ska jag vara en bra andra hälft och följa med på fotboll! Hammarby ska tydligen spöa AIK i en spännande match inne på Råsunda. Ja jag följer med om det inte regnar, och om jag inte blir nedslagen av huliganer. Johan har lovat sol (hoppas jag) och snälla supportrar! Skriver väl mer om den här upplevelsen imorn!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards