Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Dagen som gått...

Av Lindisen - 16 april 2007 16:47

... har nog varit en ganska bra dag trots allt!


Hade en liten flodhästkänsla ett tag, men tror den är borta nu! Hallå, jag är gravid. Då får man äta lite extra ju! he he.


Hade ju sökt  en distansutbildning till barnskötare genom komvux och såg verkligen fram emot det! Tyvär startar ej utbildningen nu i höst. Men jag vill ju göra något.

Vill inte "bara" gå runt och vara mammaledig. Iförsig är väl det ett heltidsjobb men känner ändå att jag vill få ut mer av tiden då jag är hemma.

Nu har jag hittat några kurser genom jensen vuxenutbildning som jag tänkte söka. Jag söker nog fyra olika kurser och håller tummarna att jag får gå någon! Det är bla mäklarassistent, reseptionist och lite annat.

Kanske man kan komma från yrket inom barnomsorgen som inte är världens hit direkt.

Ska jag jobba med barn/ungdom så vill jag göra något mer ordentligt. Jag vill jobba inom missbrukarvården (ungdomar) då det är ett ämne som jag länge varit intresserad av. Men det får väl bli en dröm.

Finns inte några bra utbildningar här i stockholm på distans. Annars vill jag jobba med barn med särskilda behov, typ teckenkommunikation eller så... Finns så mycket jag vill göra kanske bara gäller att få in en fot på rätt ställe!


Nä nu ska jag fixa lite köttbullar och makaroner, sedan är det dags att byta däck på Brittan och spola av henne lite.

Ska till att sätta ut annons oxå på drömbilen, en kompis pratade om att kanske köpa henne men måste ändå ha ut en annons. Hon funderade ju bara...

 

sommar, sommar, sommar 

ska bli sämre väder i veckan 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindisen - 2 december 2008 18:23

www.lindisen81.blogspot.com

Av Lindisen - 31 januari 2008 09:42

vill ni läsa om mig, min dotter och en massa annat så kika in här; www.lindisen81.blogspot.com...

Av Lindisen - 6 juli 2007 14:45

www.lindisen81.blogspot.com  www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lin...

Av Lindisen - 9 juni 2007 08:58

  www.lindisen81.blogspot.com   välkommen dit!!! 

Av Lindisen - 6 juni 2007 07:10

  Här kommer jag att husera med min nya fina blogg;   http://www.lindisen81.blogspot.com/   http://www.lindisen81.blogspot.com/   välkommen dit, än så länge lite under uppbyggnad, men tanken är att ni där ska få följa mig, Johan och bebis samt få ta ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards