Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Tror ni det blir såhär...?!

Av Lindisen - 23 april 2007 18:08


DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR...

- Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck.

- Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00.

- Du hittar durkslaget i toalettstolen.

- Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på.

- Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om.

- Du kräver inte längre att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra.
- Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god.
- Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din näst senaste Max Potta.

- Du råkar kalla din partner för pappa.

- Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta.

- Du har bara tid att raka det ena benet.

- Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.

- Barnet kräks, och du fångar det i händerna.

- Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra.

- Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.
 
- Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.

 
 
Loj

Loj

23 april 2007 18:27

Stämmer på pricken, jag måste alltså vara mamma.
Loj

http://brorsornabus.blogspot.com

 
Tessah

Tessah

23 april 2007 20:25

Weiii va roligt se magen växa. Börja bli stor nu :) fint fint.

Och denna text..att veta när man är mamma :)
SÅÅÅÅ BRA!!! Så rätt och så sant;)

http://www.tessah.blogg.se

 
Caroline m. Manne på besök

Caroline m. Manne på besök

24 april 2007 12:17

Haha, tack för dagens skratt. Med en 10-månaders son kan jag meddela att ALLA punkter stämmer på mig :D

Lycka till med magen och den Lill*, en helt otroligt underbar tid!!!

http://mannis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lindisen

24 april 2007 14:42

Ja he he, verkar som många känner igen sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindisen - 2 december 2008 18:23

www.lindisen81.blogspot.com

Av Lindisen - 31 januari 2008 09:42

vill ni läsa om mig, min dotter och en massa annat så kika in här; www.lindisen81.blogspot.com...

Av Lindisen - 6 juli 2007 14:45

www.lindisen81.blogspot.com  www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lindisen81.blogspot.com www.lin...

Av Lindisen - 9 juni 2007 08:58

  www.lindisen81.blogspot.com   välkommen dit!!! 

Av Lindisen - 6 juni 2007 07:10

  Här kommer jag att husera med min nya fina blogg;   http://www.lindisen81.blogspot.com/   http://www.lindisen81.blogspot.com/   välkommen dit, än så länge lite under uppbyggnad, men tanken är att ni där ska få följa mig, Johan och bebis samt få ta ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards